Lazy :)

10:58 PM

Hi! I've been watching quaterfinals of Euro 2012 for last 4 days. The most exciting match was Germany-Greece. How did you like it? I loved it, because of many goals. Now I'm bach from my grandma's house. I often go there to relax and.. eat :) I had great time and now I'm going to watch match between Italy and England.
Hej! Ostatnie dni u mnie mijają pod znakiem ćwierćfinałów - pierwszego meczu mocno nie przeżywałam, jeżeli nie liczyć irytacji postacią Ronaldo. Najlepszy mecz jak dotąd to Niemcy - Grecja, padło aż 6 bramek, działo się! Wczoraj z całej siły trzymałam kciuki za ukochaną Hiszpanię, a dzisiaj nie mam faworyta i piszę właśnie w połowie ;) Wróciłam od babci, jak zwykle objedzona tym razem przysmakami mojej mamy. Zrobiła pyszną drożdżówkę z jagodami, na którą podsyłam Wam przepis:
Składniki:
-3 niepełne szklanki mąki
-szklanka cukru
-szklanka mleka
- 5 łyżek masła (lub margaryny)
7 dag drożdży
-3 jajka
-żółtko
-15 dag tłustego twarogu
-50 dag malin (w przepisie jest "smażonych" ale ja dodałam mrożone i trochę jagód)
-4 łyżki cukru pudru
-cukier waniliowy
Przyrządzanie:
W 3 łyżkach ciepłego mleka rozpuścić drożdże, dodać 4 łyżki mąki i łyżkę cukru, wymieszać, odstawić do wyrośnięcia. Rozpuścić masło
Zaczyn dodać do mąki. Wsypać resztę cukru i cukier waniliowy, wlać mało, resztę melka, dodać 2 jajka, żółtko, szczyptę soli i twaróg. Wyrobić, przykryć i odstawić do wyrośnięcia.
Ciasto podzielić na pół, rozwałkować 2 placki. Posmarować je częścią rozmąconego jajka, posypać rozmrożonymi malinami i cukrem pudrem, zwinąć jak rolady. Wierzchy rolad posmarować resztą jajka, Koliście ułożyć je jena na drugiej w natłuszczonej formie do babki. Odstawić do wyrośnięcia. Piec w temp 180 stopni 80 minut.
Wiem, że przepis nie jest najprostszy, ale moja mam go zrozumiała. Patrzcie na pyszne efekty!

To ja uciekam na meczyk, jutro do teatru z A. I can't wait! :)

You Might Also Like

3 COMMENTS

  1. Żeby nie było nie miło . Po pierwsze podoba mi się twój blog i często na niego wchodzę . Ale jednak od razu rzucają mi się w oczy podobieństwa do blogu "my life easier" . W opisie po lewej stronie,notce z tymi spodniami z wybielaczem i też że napisałaś tę notkę po angielsku i po polsku . Być może są to podobieństwa niezamierzone ,ale ja wyrażam swoje zdanie . Ale i tak gratulacje dla fajnego bloga.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hmm, dzięki wielkie :) To w sumie może być prawda, bo czytam makelifeeasier, ale staram się nic nie kopiować. Czasami to nie wychodzi. CO do tego, że napisałam po polsku i po angielsku, to dlatego, że na wszystkich blogach takich popularniejszych tak jest i myślę, że to przydatne dla angielskojęzycznych czytelników :) Ale dzięki za podpowiedź :*

      Delete
  2. Proszę bardzo . Kolejną fajną notkę dodałaś ( tą ze stylizacją ) . ;*

    ReplyDelete

like me on facebook

Subscribe