Christmas Gifts

9:05 PM

Ulubiony czas w roku czas zacząć. A właściwie ja już dawno go zaczęłam, kiedy wypiłam pierwsze gorące kakao, zjadłam czekoladowego Mikołaja, owinęłam się w kolorowy koc i patrzyłam przez okno na padające z nieba płatki śniegu. Ale oprócz magicznej atmosfery, i tylko niej, pozostaje co roku nurtujący nas aspekt - co kupić? Komu? Co by chciał? Wszędzie roi się od propozycji i kuszących promocji, więc i ja postanowiłam dolać oliwy do ognia i podpowiedzieć Wam nieco na co można wydać swoje ostatnie oszczędności - no bo to przecież Święta! Tak jak już wspomniałam, dla mnie liczy się atmosfera. Nie ma sensu uganiać się po przetłoczonych galeriach i patrzeć na cenę, 'Bo to przecież musi trochę kosztować, muszę pokazać tej osobie ile dla mnie znaczy'. Nic bardziej mylnego! Poniżej przedstawię Wam kilka pomysłów, jak uszczęśliwić kogoś Wam bliskiego :)


So let's start my favourite time of the year! And honestly I've already started it, when I've drunk first hot chocolate milk, eaten chocolade Santa Claus, cocooned in a soft blanket and watched snow flakes falling on the ground outside my window. But besides that magical atmosphere - and not only that - there's still a problem of presents. Of course it suppose to be (and it is to me!) a pleasure, but sometimes we cary too lot. We think that the thing that we'll give to a person we love won't be appreaciated, he or she won't like it and siply but in the darest place in his/her room. I know that there are as many tempting sales as advisors but I'll try to advise something to you :) So at first, as I've said, the atmosphere is the most important to me. There's no point in running across crowded shoppping centeres and look at the price 'because it has to cost much, if not that person won;t feel appreaciated'. It's the biggers lie! I think that things made of our own make more happines than those expensive ones.
Nie ma nic lepszego niż dobra książka. Ja czytać uwielbiam i jest to jedna z najlepszych i najbardziej optymalnych opcji - możemy dostarczyć bliskim niezapomnianych wrażeń z bohaterami ulubionej powieści i sprawić niespodziankę. Obecnie moim numerem jeden, który zapewne znajdzie się na półce z książkami jest  książka "Moda. Historia mody w XX wieku", którą wypatrzyłam ostatnio w czasie moich Empikowych wojaży. Będzie ona przydatnym streszczeniem, ponieważ bardzo często odnajdujemy zagadnienia odnośnie inspiracji np. "latami 60." lub innym okresem wieku poprzedniego, który charakteryzował się zmiennością. A dla tych, którzy wolą oglądać, niż czytać polecam album "Magia stylu. Portrety dziesięciu kobiet, które zmieniły świat mody". A tak mniej związane ze światem mody, polecam książki Evansa (popłaczecie się), Carlosa Ruiza Zafona lub świetny album o Rolling Stonesach, który stoi w Empiku niedaleko działu 'moda' :)



There's nothing better than a good book. I personally love reading and I think it is one of the best and optional gifts - we can give our dearest and nearest amazing feelings with our favourite characters from books. Right now my must have book is "Moda. Historia mody XX wieku" (what means 'Fashion. The history of XXth sentury'). I find it really needed, because i often hear about inspiration of 60ies or 70ies but I'd like to have it all in one place. And for those who prefer watching than reading i recommend great albums about 10 women who changed the world of fashion. If you're not interested in fashion - why not an alub about the Rolling Stones? It's great! And, of course, you can give someone one of Evan's books (you'll definetely cry while reading it) or one by Carlos Ruiz Zafon.
 Zrób coś sam! Większą wartość ma praca włożona w jakąś rzecz niż jej cena. Może rękawiczki lub szalik?



Do something yourself! Something made by you has bigger value than something bought. Maybe a scarf or gloves?

Na mojej liście zawsze znajdują się ubrania. Wiem jednak, że nie każdy sprowadza wszystko do ciuchów (czy tylko ja przeliczam ceny na ilość bluzek?). Jeśli już zdecydujecie się na kupno ubrania bez uprzedniego podpytywania się powinno to być albo coś, na co bliska Wam osoba spoglądała z utęsknieniem na wspólnych zakupach, albo coś basicowego, żadnych wymysłów jeśli chcemy uniknąć niezręcznych pytań o paragon i możliwość zwrotu..



There are always clother on my wishlist. I know that not everyone wants only them (am I the only person who convert everything on tishirts?). If you decide to buy someone an item of clothing without asking, it sould be a) something which you saw that person was looking at while shopping together or b) something basics. It can't be anything unusual unless we want to akward questions about receipts and giving it back to the shop..

via Local Heroes 
Jeśli Wasz znajomy jest szczęśliwym posiadaczem iPhone genialna będzie obudowa. Mało, że jego/jej obudowa będzie świetnie wyglądać, to za każdym razem gdy będzie chciał/a do kogoś zadzwonić przypomni sobie o Was :)


If one of your friend is a happy owner of an iPhone a case for it will be a great idea :) Each time he/she will write a text he/she will remember about you :)

via noh8
Tshirt z ciekawym napisem to strzał w dziesiątkę! Idealny dla każdego, niezależnie od płci i wieku. No bo kto to Karl Lagerfeld? :)


A Tshirt with an interesting writing is a great idea for everyone, no matter the age or sex. So, who is Karl Lagerfeld? :)
Kołnierzyki to świetny dodatek do sukienek, swetrów, a dla odważnych i kreatywnych - do luźnych Tshirtów. Nawet babcia będzie w nim śmigać!


Collars are perfect add to a sweater or a dress (to loose Tshirts for those people who are more courageous and creative). Even your grandma will wear it!

Gotować każdy może :) Wykażmy się robiąc swoje własne świąteczne babeczki (taak, mi też nigdy nie wyszły takie jak na zdjęciach :))

Everyone can cook ::). So let's do that! (Of course it will never look lika at those pics :))
Wesołych świąt!
Merry christmas!

You Might Also Like

30 COMMENTS

  1. " Jeśli Wasz znajomy jest szczęśliwym posiadaczem iPhone " - Ten tekst mnie rozwala :D

    A co do piosenki, to wole wersje z teledyskiem :D
    Kojarrzy mi sie tanczenie ZUMBY! <3
    http://www.youtube.com/watch?v=yXQViqx6GMY

    ReplyDelete
  2. Świetna notka i bardzo przydatna blog jest niesamowity. A ja zapraszam do mnie www.1d-source.blogspot.com + obserwuję

    ReplyDelete
  3. Bardzo dziękuję za komentarz u mnie :) Nie mogę doczekać się Świąt.!!


    Btw genialnego masz bloga, zaobserwowałam oczywiście. Podoba mi się Twój styl :)

    ReplyDelete
  4. Nie mogę doczekać się świąt! :)

    ReplyDelete
  5. Fajne pomysły. :) Dziękuję za komentarz.

    ReplyDelete
  6. nareszcie upragnione święta ! :)
    Pozdrawiam i zapraszam w wolnej chwili :)

    ReplyDelete
  7. Książki uwielbiam. :)

    ReplyDelete
  8. nice ideas, i need this collar haha :)) and i loove cooking so i'll probably bake some xmas cupcakes! x
    parisian-fairytale.blogspot.fr

    ReplyDelete
  9. Naprawdę świetny i przydatny post, na pewno podsunęłaś wielu osobom pomysły na prezent :)

    ReplyDelete
  10. bardzo dziękuję ;))
    babeczki świetne *-*

    ReplyDelete
  11. masz wspaniałego bloga! będzie mi miło jeśli spodoba Ci się mój i również go zaobserwujesz ;))

    ReplyDelete
  12. Hahahah, nie tylko ty przeliczasz wszystko na ilośc bluzek, ja również! :D A za te pomysły post trafia do moich zakładek, a blog do ulubionych (za temat oraz za to jak piszesz - fajnie się czyta:D). Jestem mega zachwycona pomysłem o książce - a dokładniej o tej modowej. Wiele razy ma blogu widzę różne takie ksiązki o dawnej modzie, poradniki, ładnie wyglądające albumy itp. Moja siostra nie wspominała o ksiązce, ale jestem pewna, że ta jej przypadnie do gustu. Tylko teraz gdzie ją znaleźć?! :<

    ReplyDelete
  13. Kocham czytać <3 Mnie by prezent w postaci książki baaaaaaardzo uszczęśliwił. :)

    ReplyDelete

like me on facebook

Subscribe