Białystok, my city

4:14 PM


Cudze chwalicie, swego nie znacie. Tak już jest. A ja jak zwykle na przekór wszystkiemu i wszystkim. I chociaż uparcie powtarzam, że moim przyszłym miejscem zamieszkania będzie Nowy Jork, ewentualnie Londyn (haha), to Białystok bardzo lubię. To co, mnie najbardziej śmieszy to reakcja ludzi na to, że pochodzę z Białegostoku - 'Co? A gdzie to jest? Aaaa, już wiem, na biegunie północnym.' A to nieprawda! Wcale nie jest tak zimno i szczerze cieszę się że mogę się wychowywać w miasteczku gdzie 'nie ma za dużo, ale niczego nie brakuje'. Wszystko zamiera po 22, a żeby przejechać z jednego końca miasta na drugi nie potrzeba jakichś dwóch dni, jak w Warszawie. Jeśli mieszkasz tu dłużej, prędzej czy później poznasz połowę społeczeństwa i idąc ulicą co chwila słyszysz radosne 'Hej Karolina!'. Jakiś czas temu podziwiałam Asię za jej opisy Krakowa (aż chciałam tam zamieszkać! Taak, tak, oczywiście po NY i Londynie...) a tak na prawdę, dlaczego by nie zrobić tego samego o Białymstoku.. to miasto też skrywa wiele niespodzianek! Jak znacie jakieś miejsca - piszcie! Odwiedzę je z aparatem :)
We always say that the other's thing, places, etc. are better. Why? I always complain that i'll die to live in New York or London (and I hope I will, thumbs up!) but honestly I'm glad that I live in Białystok. It's really funny when I say that I live in Białystok and everybody replies 'Hmm.. where is it? Ah, I know! On the North Pole?' Haha, no! It's a really amazing place, full of inspiring pople, roads are empty at 10 p.m. and you just feel like in the most calm place in whole world. At least I do. And after living here for a couple of yeras you'll get to know all pople in the city, which causes lovely 'Hi Karolina!' each time I'm out. I really liked all the places that Asia wrote on her blog so I decided to show you some parts of my lovely, small city. If you know any interesting places here - just let me know!
Na pierwszy ogień idzie miejsce, które jednoczy Białostoczan - Rynek Kościuszki. Odbywają się tu liczne imprezy, koncerty i jest to miejsce z typu 'Gdzie idziemy?' - 'Nie wiem' - 'Dobra, idziemy na Rynek'. Uwielbiam tam przebywać o każdej porze roku, patrzeć na dzieci taplające się w fontannie (opcja letnia) lub rzucające się śnieżkami (zimowa). A, i zawsze spotykam tu ulicznych grajków. Czasami aż przystaję i czas leci zdecydowanie zbyt szybko, kiedy jakiś pan trzymając koślawo gitarę śpiewa do nieba 'Czerwony jak cegła'.
At first I want to talk to you about my favourite and absolutely best place in Białystok - Koszciuszko Square. It's this type of place where you always come when you don't know where to go. I always meet many of my friends there, and ice creams are honestly better than in any other country! Oh, and I love to listen to street players and singers, they're so inspiring, singing to the sky, holding a broken guitar, with amazing voice.


Wejście do najlepszego używańca!
The door of the best second hand shop!



Symbol teatru lalek, osobiście nazywany przeze mnie Antosiem, i kukiełka, która jest przebierana na różne okazje. Już niedługo będzie świętym Mikołajem :)
The symbol of Doll's Theatre (I call him Antoś) which is often dressed for occasions like Christmas.

You Might Also Like

34 COMMENTS

  1. piękne zdjęcia, chętnie się kiedyś wybiorę do Białegostoku, nigdy nie byłam :)
    pozdrawiam

    ReplyDelete
  2. Really nice pics. Would ypu like to follow via bloglovin? Have a nice day.,

    http://www.fashiondenis.com/

    ReplyDelete
  3. That's great you love you city! I's in Poland one time, in Kraków.
    have a nice weekend!

    ReplyDelete
  4. Very beautiful pictures and city! I know what you are talking about, wishing to live somewhere else:) well the grass is always greener...

    http://myfashionfoodstyle.blogspot.co.il/

    ReplyDelete
  5. Świetne zdjęcia dzięki nim bardzo zachęciłaś mnie do poznania Twojego miasta. Pozdrawiam

    ReplyDelete
  6. oo, byłam raz w Białymstoku (; ładne zdjęcia

    ReplyDelete
  7. Jeszcze nigdy nie byłam w Białymstoku, a szkoda. Po zdjęciach widać, że rewelacyjne miasto! :) Pozdrawiam. :)

    ReplyDelete
  8. A ja wiem gdzie jest Białystok. Też jestem z Biaego :D I kiedy ludzie pytają mnie, gdzie to jest, mówię, że tam, gdzie Żubr mówi dobranoc.
    Fajnie, że nas znalazłaś, będziemy obserwować.
    F9.75

    ReplyDelete
    Replies
    1. niestety jeśli ma się więcej niż metr wzrostu to za kąpiel w fontannie grozi mandat, co za niesprawiedliwość!
      poza tym nie przesadzajmy z tym 'miasteczkiem' i zamieraniem życia po 22, myślę, że jest coraz lepiej :)

      P027 (ta druga)

      Delete
  9. Jeka byłam tam kiedyś kocham <3

    http://ameliawyrwass.blogspot.com

    ReplyDelete
  10. Nigdy nie byłam , ale chetnie bym zobaczyła Twoje miasto :)

    ReplyDelete
  11. Piękne zdjęcia i piękny blog!

    pozdrawiam, R.L.

    ReplyDelete
  12. Świetne ujęcia, w cudowny sposób zbudowałaś naprawdę niezwykły klimat. Aż chce się tak jechać!
    Pozdrawiam

    -Doris

    ReplyDelete
  13. very nice pics dear <3

    new post about my tattoos!
    www.alicemazzara.blogspot.com

    ReplyDelete
  14. Nigdy nie byłam w Białym Stoku :( Ale chętnie bym odwiedziła, więc równie chętnie poczytam o fajnych miejscach które można odwiedzić :))
    Pozdrawiam!

    ReplyDelete
  15. Hi sweetie!
    would love to know your hometown, I like that corners full of paintings.
    Thanks for coming to my blog.

    Cat kisses.

    ReplyDelete
  16. Aż mi się łezka w oku zakręciła, jak zdjęcia zaczęłam przeglądać..Białystok to również moje miasto ;) pozdrawiam! :)

    ReplyDelete
  17. Po Twoim poście chce do Białegostoku! :)

    ReplyDelete
  18. wow...I so wanna visit all these places...The 1st pic is just awesome!

    http://jennysbicycle.blogspot.in/

    ReplyDelete
  19. nigdy nie byłam w białystoku.. ale może kiedyś :)

    ReplyDelete
  20. Nasza piękna Lipowa, cudowne Planty, szczególnie lubię tę starą część za Filharmonią. I Dworzec Białystok Fabryczny przy Towarowej,pałac Branickich z całym swoim przepychem. eeeh. pięknie wspomnienia, piękny Białystok. :)

    ReplyDelete
  21. Możesz mi polecić jakieś SH w Białymstoku?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tam na osiedlu na Wiejskiej jest jeden, na przeciwko Home School, na przeciwko Alfy, i w Kleosinie :) Nie znam za bardzo, ciągle odwlekam moje 'odkrywanie' :( Ale w końcu się wybiorę!

      Delete
  22. gdzie dokładnie na Wiejskiej i ten na przeciwko Alfy? :)

    ReplyDelete

like me on facebook

Subscribe