Gosia Baczynska or Chanel?

8:42 PM

W moich blogowych poczynaniach często próbuję wyszukiwać tańsze odpowiedniki lub interpretacje rzeczy bądź zestawień pokazywanych na wybiegach. Tak więc kupuję buty Celine za kilka funtów, a top z Balenciagi serwuje mi H&M. Zazwyczaj opieram się na czołowych projektantach, których kolekcje co roku przyciągają do Nowego Jorku, Londynu, Paryża i Mediolaniu elitę modowego światka. Ale przecież nie tylko jeden Christopher Bailey chodzi po tym świecie, ani nie jeden Hedi Slimane ma zmysł i wyczucie projektanta! W Polsce mamy wielu zdolnych i świetnie prosperujących twórców, którzy wystawiają swoje kolekcje na Łódzkim Tygodniu Mody lub też na indywidualnie organizowanych pokazach, najczęściej w naszej stolicy - Warszawie. Czuję jednak, że weszłam w ton podręcznikowy (a podręczników mam dość, uwierzcie) więc szybko wyjaśnię, do czego zmierzam tą całą paplaniną pt. 'jaka to ja jestem zorientowana' :). Gosia Baczyńska, polska projektantka znalazła się w programie kolekcji wystawianych na samym Paris Fashion Week! Nie mówię, że jestem zdziwiona. Nie twierdzę, że jej ubrania są gorsze, niż te wychodzące spod zagranicznych nazwisk. Ale właśnie, tu chodzi o nazwy. Sukces ten dowodzi tylko, jak świetną markę zbudowała wokół siebie Gosia. Bo wystawiając tego samego wieczoru co Louis Vuitton, Miu Miu i Hermès można i powinno czuć się nieodparta dumę. Ja jestem przeszczęśliwa, tak samo jak z Krystofa Stróżyny, który regularnie prezentuje się na London Fashion Week. W Polsce siła!

During my blog - doings I often try to find some cheaper pieces reminding me of the fashion designer's works recently seen on the catwalk. So I buy 'Celine' shoes for few punds and Balenciaga's top has H&M label. Usually I base on top designers who show their stuff in New York, London, Milan and Paris every season. But not only Christopher Bailey exists, and not only Hedi Slimane knows how to hold a thread. In Poland we have many gifted and well-prospering creators, who show their collections at Łódź Fashion Week or at individually organised events, usually held in Warsaw. Okay, okay, now I feel as if my whole 'I-know-a-lot-and-you-don't' talk sounded like taken from a coursebook (and I'm fed up with coursebooks, believe me) so I'm gonna say what's on my mind. Gosia Baczyńska, polish fashion designer is in the Paris Fashion Week programme! It is such a honour to show your collecition the same day as Miu Miu, Louis Vuitton and Hermès, isn't it? I feel proud of knowing them before all the Anna Dello Russo-types and I feel pround of the progress of polish fashion! I want to also mention Krystof Strozyna who is presenting his view in London every season. Polish power, yiiihaa!

Uwielbiam brać udział w konkursach, o czym doskonale wiecie. Tym razem mogę wygrać wyjazd na pokaz Gosi Baczyńskiej w Paryżu! Zadanie było proste - stylizacja powinna być inspirowana projektami Gosi. Najważniejsze jest jednak, żeby zawsze dopasować tematykę pod siebie i swoje gusta. Kobiecość, elegancja, glamour - to jej przymioty. Patrząc na zdjęcia kojarzą mi się dwa domy mody - Baczyńska i Chanel. Pudełkowaty kształt krótkiego topu w melanżowych szarościach połączony z perłami i bogato zdobionym naszyjnikiem... Karl maczał w tym palce! 

I love taking part in competitions. This time I may win a trip to Paris to Gosia Baczyńska's fashion show. The goal was easy - show her style in the outfit. I went for glamour and chic, but in my own version. Although I can't stop thinking about Chanel while looking at this top, melange grey and oversize. Matched with pearls and mini skirt looks like Karl's work.

ph. Miłosz Perkowski, wearing: Front Row top, Zara skirt, necklace and shoes

You Might Also Like

24 COMMENTS

  1. Świetna jest ta stylizacja. Połączyłaś to znakomicie, a naszyjnik z tą bluzką idealnie się komponuje. Ojj Karl maczał w tym palce na 100 pro ;)

    ReplyDelete
  2. ooo nie, nie chce cie w takich kolorach

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ale ja się chcę :P ogółem nie lubię czerni (co doskonale wiecie!) ale idealnie wpisała mi się w Gosię Baczyńską, Chanel i ten naszyjnik :)

      Delete
  3. w jakim programie obrabiasz zdjęcia?

    ReplyDelete
    Replies
    1. PhotoScape, czasami efekty nadaję na stronce pixlr.com

      Delete
  4. Nie chcial bym takiej dziewczyny. Wygladasz jak strach na wroble

    ReplyDelete
    Replies
    1. A ja nie chciałabym takiego chłopaka, pozdrawiam :)

      Delete
  5. Byłaś w Muzeum Figur Woskowych? Co zwiedziłaś w Londynie?
    p.s. może być ogólny opis :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Akurat w Madame Tussaus nie byłam, ale zwiedziłam bardzo dużo ;) Muzeum Historii Naturalnej, Nauki, Brytyjskie, Galerię Portretu, Galerię Brytyjską, Tate Modern, oczywiście City of London z London Eye, Buckingham Palace i Westmister Abbey, Soho, Chinatown i Covent Garden, The Globe Thethre i wiele innych świetnych miejsc ;)

      Delete
  6. Ten top jest świetny! Strasznie mnie urzekł. A w Polskę zawsze wierzyłam i wierzyć będę (chociaż w innych kwestiach niż moda :))

    ReplyDelete
    Replies
    1. A w jakich na przykład? Ja chcę się wyprowadzić do wymarzonego NY lub Londynu, ale wierzę w nas :)

      Delete
  7. Piękna stylizacja, genialne połączenie :) I naprawdę świetnie piszesz

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pisanie jest dla mnie bardzo ważne, więc dziękuję podwójnie! ♥

      Delete
  8. Zakochałam się w Twoim stylu pisania!

    ReplyDelete
  9. wyjatkowo swiezo, top jest idealny,

    ReplyDelete
  10. wspaniały styl!:)

    ciekaw blog:)

    pozdrawiam Patriszja fashion :)

    ReplyDelete
  11. Hm, piszesz nawet w miarę, ale to jak się prezentujesz.. ;) To chyba nie Twoja droga. Masz 16 lat a ubierasz się jak moja babcia. Poza tym nie umiesz przyjmować krytyki. Dziewczyno znajdź lepsze ciuchy, bo to wgl do Ciebie nie pasuje. Nie mówię, że jest brzydkie, bo jestem pewna że na modelce wyglądałoby pięknie, ale nie dla CIebie i Twojej figury. Prowadzić bloga modowego też trzeba umieć. Pozdrawiam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja wiem, gdzie moja droga, wiem, że podobam się sobie w tych, a nie innych ciuchach. A co do przyjmowania krytyki chyba też lepiej od Ciebie wiem jak co odbieram? Z moją figurą też raczej wszystko w porządku. I pozdrawiam babcie ubierające się w miniówki! :)))

      Delete
  12. Fajny pomysł na blog i stylizacje.Jesteś inna w tym tłumie takich samych dziewczyn w Twoim wieku, które papugują zestawy z manekinów sklepowych. Serdecznie pozdrawiam.
    http://balakier-style.pl/

    ReplyDelete

like me on facebook

Subscribe