Pride and prejudice

3:22 PM

Każdy jest inny i ja uwielbiam swoje dziwactwa. Każdy słucha innej muzyki, czyta inne książki i inaczej się ubiera. I to jest w nas piękne. Jeśli chodzi o mnie, powieści o czasach średniowiecza nigdy nie przestaną mnie inspirować, historie miłości, starej, tajemniczej Barcelony i wizja opisana piórem Jane Austen. 'Duma i uprzedzenie' pozostaje niezmiennie jednym z moich ulubionych filmów (dodajcie do listy 'Annę Kareninę' 'Wichrowe Wzgórza', 'Romeo i Julię' i 'Jane Eyre' i jestem w niebie). Tę książkę dostałam na Boże Narodzenie od koleżanki i w końcu się za nią zabrałam (trochę mi to zajęło). Oczywiście, jest monotonna i opisuje dokładnie niezbyt pasjonujące przygody, swatki i życie ówczesnych ludzi, ale właśnie taka ma być! Polecam Wam wszystkie te historie romantycznych miłości (może niezbyt romantycznych jeśli weźmiemy pod uwagę fakt, że małżeństwo było wtedy interesem..), na coraz cieplejsze i jaśniejsze wieczory idealnie!

I accept my weirdness and I must say I like it. I do strange things, I like things diffrent than my peers, but this is why we are all so special - we're diffrent from each other, right? One of the things that will never stop inspiring me are books and movies based on people life's from old times, like Middle Ages in Barcelona or Jane Austen vision of love. 'Pride and Prejustice' has been one of my favorite titles ever (add 'Anna Karenina' 'Wuthering Heights', 'Romeo and Juliet' and 'Jane Eyre' to the list and I'm in heaven). I got this book for Christmas from my friend and I'm currently reading but couldn't stop to share it with you guys! So if you haven't already watched the movie or read a book I can totally recommend it to you! Wasn't the love 100% romantic and beautiful in those times (except the fact they had to make money interest on the realtionship.. okay, it wasn't all wine and roses)? Discover it youself, I'm not going to spoil!

You Might Also Like

8 COMMENTS

  1. Uwielbiam "Dumę i uprzedzenie" - zarówno książkę, jak i film. Jednak jeśli chodzi o "Jane Eyre" to z dobrego serca Ci życzę, nie trać czasu na jej czytanie. O ile film jeszcze przede mną, tak książkę musiałam czytać "fazami", żeby nie umrzeć z nudów.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oglądałam tylko fiml i bardzo mi się podobał! ;)

      Delete
  2. Wnioskuję, że pisząc 'film' miałaś na myśli najnowszą wersję z Keirą. Polecałabym Ci zapoznać się z serialem, w którym główną rolę zagrał Colin Firth. Początkowo uwielbiałam wersję z Keirą, ta stara wydawała mi się... no stara, po prostu, mało dobrani aktorzy. Ale aktualnie jest to moja ulubiona wersja! (przepraszam za powtórki!) Firth jako pan Darcy jest ogromnie czarujący, a aktorka grająca Lizzy ma doskonały warsztat. A co do przedmówcy, to nie zwracaj uwagi na takie komentarze, zawsze jest dobrze przeczytać książkę! Książka nigdy nie jest stratą czasu. Długość "Jane Eyre" jest uzasadniona tym, że opisany jest w niej prawie cały życiorys Jane, tj. od dzieciństwa.

    ReplyDelete
    Replies
    1. o, to na pewno obejrzę, dzięki :) Tak, tak, oglądałam ten z Keirą :)
      W natłoku obowiązków aż tak rozbudowane książki nieco mnie męczą, bo zajmują mnóstwo czasu, ale i tak chyba się za nią wezmę :)

      Delete
  3. Musisz kochać Lwa Tołstoja.

    ReplyDelete
  4. Jak można polecać książki, których nawet się nie przeczytało, za to wychwalać ich ekranizacje?...

    ReplyDelete

like me on facebook

Subscribe